En nu aan het werk! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christiaan Hoeven - WaarBenJij.nu En nu aan het werk! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christiaan Hoeven - WaarBenJij.nu

En nu aan het werk!

Door: Christiaan van der Hoeven

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

16 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Na twaalf dagen vergaderen en 165 documenten verwerkt te hebben zit de conferentie erop. Wij van het WNF vinden dat er veel succes geboekt is. We hebben gekregen wat we wilden voor de verschillende soorten zoals eerder besproken. Nou, nog ééntje dan: de reizende orkesten. Serieus, je bedenkt dit niet: veel instrumenten in de rondreizende orkesten zijn gemaakt van houtsoorten die op de CITES lijsten staan, of hebben ivoren onderdelen. Denk aan violen van palissanderhout, een hobo van ebbenhout, soms al honderd jaar oud. Om met die instrumenten de grens over te gaan (en dat moeten ze nogal eens) hadden ze tot nu elke keer een nieuwe vergunning nodig. Mijl op zeven natuurlijk met al die formulieren en procedures. Nu komt er zoiets als een instrumentenpaspoort, wat logisch lijkt en ook is, maar dat had wel de goedkeuring van de conferentie nodig. Gelukt.

Wat gaan wij nu doen? Nu begint voor ons het echte werk. Vanaf nu zullen we de landen adviseren, ondersteunen en volgen met het daadwerkelijk uitvoeren van de dingen die tijdens deze conferentie afgesproken zijn. Bijvoorbeeld landen helpen een systeem opzetten waarmee je de haaienvangst kan reguleren. Of een systeem ontwikkelen waardoor men snel kan zien van welke soort die haaienvin is.

En we zullen de landen nauw volgen en aanspreken als ze zich niet aan de hier gemaakte afspraken houden. We zullen u, het Nederlands publiek, op de hoogte blijven houden van de ontwikkelingen in de wereld van de internationale natuurbescherming.

Ik vond het enorm interessant om deze conferentie mee te maken. Het is iets heel anders om aan de andere kant van de natuurbescherming te staan. Ik heb geleerd dat de enorme inspanningen die hier gedaan zijn van groot belang zijn. Ze zullen altijd onderdeel zijn van een groter geheel, waar inderdaad ook veldwerk bij hoort, maar ook voorlichting en campagnes in Nederland. Precies, alles wat het WNF dus doet! Zit ik even op de goede plaats!

Als u nu de volgende keer reist, en u ziet bepaalde dier en plantproducten die niet ingevoerd mogen worden, dan weet u hopelijk nu waar en hoe zo’n besluit genomen is. Dank voor uw steun en aandacht, u hoort volgende reis weer van mij.

  • 16 Maart 2013 - 21:52

    Liedewey:

    Mooi werk man! Goede reis naar huis en tot volgende week ;-)

  • 17 Maart 2013 - 00:31

    Joost Heyink:

    Goed gedaan, neef.
    Joost
    (een somtijds solitaire stier)

  • 26 Maart 2013 - 00:13

    Victoria :

    HELLO
    Mijn naam is Miss Victoria
    ik zag je profiel nu
    en ik pak interesse in je als vriend om belangrijke discussie met jullie delen als vriend dus contact met mij opnemen via mijn e-mail adressen
    (elliotsvictoria60@yahoo.co.uk) voor
    beeld en andere discussie ok

  • 08 Mei 2013 - 11:34

    Shekhar Kolipaka:

    Dear Christiaan,
    I am a student of Prof. Hans de Iongh.
    I am PhD student in Leiden and work on a tiger project in India.
    I have learnt of WWF-NL's involvement in a tiger project in India and wish to talk to the right people in the project.
    Can you help me with some contacts.

    I will much appreciate your help.

    Thanks

    Shekhar Kolipaka

  • 23 Mei 2013 - 16:40

    Christiaan Van Der Hoeven:

    Dear Shekhar,
    You can call WWF Netherlands,+31(0)306937333, and ask for Gert Polet.
    He knows about our tiger projects.
    Good luck, and pass my greetings to Hans please!
    Christiaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

Ik werk voor het Wereld Natuur Fonds als themadeskundige Ecologische Netwerken en Soorten. Ik hou me bezig met het zuidelijk Afrika programma, met de bescherming van de Panda in China, met het Afrikaanse olifanten en neushoorn programma, en met de (illegale) handel in bedreigde plant en diersoorten. Voor mijn werk zal ik regelmatig reizen, waarvan ik jullie op de hoogte wil houden via deze blog, zodat jullie een beetje een idee hebben wat ik doe, en wat het WNF inhoudt.

Actief sinds 10 Maart 2011
Verslag gelezen: 1611
Totaal aantal bezoekers 47361

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Panda Road Trip

14 Maart 2014 - 29 Maart 2014

Zuid Afrika en Namibie

28 Oktober 2013 - 07 November 2013

Terug naar Zambia!

26 Februari 2013 - 14 Maart 2013

CITES conferentie in Bangkok

Landen bezocht: